cover

Inlägg

Nytt schema från v.45

Nytt schema från v.45

För att förbättra träningarna justerar vi från och med v.45 schemat. På måndagar och onsdagar slår vi samman de 2 sena grupperna till en gemensam grupp med träning 19.00-20.30 med avsikten att de sista 30 minuterna blir frivilliga, för de som vill träna lite extra och köra ett par omgångar randoori.

Kategori:

Nyhet
visa kommentarer Gilla (0)

Nytt uppdaterat schema

Nytt uppdaterat schema

Vuxna kan nu träna både måndag och onsdag 20.00-21.00

Kategori:

Nyhet
visa kommentarer Gilla (0)

Höstbrev från ordföranden

Höstbrev från ordföranden

Kategori:

Nyhet
visa kommentarer Gilla (0)

Lekjudo

Lekjudo

I höst kommer lekjudon att flytta tillbaka in i dojon efter ett år att judoliknande aktivitet utomhus. Vi kommer att anpassa upplägget lite och behöva ha mindre grupper än tidigare. Barnen kommer i huvudsak att träna med en förälder.
Precis som tidigare håller vi oss uppdaterade om de senaste riktlinjerna och kan behöva anpassa träningarna under hösten om riktlinjerna ändras.
Två grupper kommer att finnas, en för 3-4-åringar och en för 5-6-åringar. Då gäller att man ska fylla 3 respektive 5 år senast under hösten.
Gruppen för 5-6-åringar är för tillfället full, men det går bra att anmäla intresse så kan vi höra av oss om en plats blir ledig.
3-4-åringar kan anmälas genom att maila tränare David Forsberg (david.c.forsberg@gmail.com).
Träning sker på söndagar, kl 15 för 3-4-åringar och kl 16 för 15-16-åringar. Start 5 september.

Kategori:

Nyhet
visa kommentarer Gilla (0)

Dags att slänga sig i mattan igen!

Dags att slänga sig i mattan igen!

Måndagen den 23:e augusti startar vi upp träningarna igen för hösten.
Inte så mycket skiljer från våren, men begränsningarna att det gäller fortfarande inte får vara mer än 15 på mattan samtidigt men det såg inte ut att vara ett problem i våras så vi provar nu att köra utan föranmälning via mail.
För vuxna kör vi med bestämda par-träningar. Det innebär att tills det blir ändringar i restriktionerna så får vuxna träna men man kör med samma partner hela tiden. Är partnern sjuk eller inte kan måste man meddela sin träningskompis detta och bägge får stå över. Det kommer bli mindre randoori och mer teknik istället.
Som tidigare gäller att man stannar hemma om man är sjuk eller har några förkylningssymptom. Föräldrar stannar i största möjliga utsträckning utanför dojon och ombyte innan och efter träning sker hemma.
Träna säkert!
MVH
Magnus Fungdal, Ordförande

Kategori:

Nyhet
visa kommentarer Gilla (0)